LukiTwin
Administrator

Dołączył: 31 Sty 2006
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:57, 31 Sty 2006 Temat postu: PRAWA I OBOWIĄZKI ORGANIZATORA I PZPS |
|
|
PZPS
- prowadzenie części sportowej zawodów, tj. listy zawodników uprawnionych do gry
- produkcja i sprzedaż licencji dla wszystkich zawodników
- przyjmowanie zgłoszeń na turniej i przekazanie listy organizatorowi oraz sędziom
- zapewnienie obsady sędziowskiej i poinformowanie o niej organizatora
- pokrycie kosztów podróży dla przedstawicieli PZPS lub supervisora turnieju, odpowiedzialnego za prawidłowy przebieg zawodów ze strony PZPS
- przesyłanie wyników do mediów na ich życzenie
- zapewnienie i pokrycie kosztów produkcji pucharów oraz medali na imprezy finałowe i rangi międzynarodowej
OBOWIĄZKI ORGANIZATORA
- opłata certyfikacyjna (wysokość określana jest raz na rok)
- pula nagród
- puchary dla pierwszych trzech drużyn
- zapewnienie obsługi boiska na boisku głównym i bocznym
- pokrycie kosztów produkcji banerów reklamowych umieszczanych wokół boisk
- przygotowanie miejsca zawodów zgodnie z wytycznymi
- przygotowanie i pokrycie kosztów pracy ekipy organizacyjnej zawodów
- zapewnienie ochrony zawodów (teren zawodów musi być chroniony, a umowa o ochronę – zawarta z profesjonalną firmą – musi być przesłana faksem do PZPS nie później niż 30 dni przed rozpoczęciem zawodów)
- zapewnienie wykwalifikowanego lekarza zawodów
- pokrycie kosztów sędziów (stawki ryczałtowe, których wysokość zostanie przekazana odrębnym komunikatem)
- pokrycie kosztów supervisora zawodów
- zapewnienie i poinformowanie, zgodnie z wytycznymi, o możliwościach zakwaterowania dla zawodników
- przygotowanie stanowiska informacyjnego dla prasy, a jeśli jest to możliwe – biura prasowego z dostępnym komputerem
- zorganizowanie, w miarę możliwości, konferencji prasowej
- pomoc w przygotowaniu stanowisk dla telewizji
- pokrycie kosztów związanych z organizacją zawodów: identyfikatorów dla zawodników, VIP-ów, mediów, organizatorów, produkcja folderów i zaproszeń na turniej, itp.
- pokrycie kosztów związanych ze spikerką i oprawa muzyczną zawodów
- w miarę możliwości: organizacja programu artystycznego w przerwie lub podczas ceremonii zamknięcia zawodów, a także wręczania nagród
PRAWA ORGANIZATORA
- prawo do umieszczenia nazwy sponsora przy tytule zawodów
- prawo do sprzedaży wszystkich banerów reklamowych wokół boisk, za wyjątkiem jednego na boisko baneru, pozostającego w dyspozycji PZPS
- prawo do sprzedaży praw telewizyjnych
- prawo do produkcji logo zawodów
- prawo do produkcji i zysków ze sprzedaży artykułów pamiątkowych z zawodów, np.: maskotek, emblematów, znaczków
- prawo do produkcji i zysków ze sprzedaży ewentualnych biletów i programu turnieju
- umieszczenie dowolnych reklam na banerach reklamowych, flagach, namiotach i in. na terenie zawodów, z wyjątkiem 1 baneru PZPS na każdym boisku
- prawa do podpisania umów z telewizją, prasą i stacją radiową
- produkcja i umieszczenie logo sponsorów na koszulkach zawodników, w których maja oni obowiązek występować w każdym meczu zaliczanym do zawodów
- produkcja i umieszczenie logo sponsorów na koszulkach personelu obsługującego zawody
- produkcja w dowolnym nakładzie i dystrybucja plakatu promującego zawody
- organizacja wszelkich dowolnych imprez o charakterze promocyjnym i rekreacyjnym, towarzyszących zawodom
- sprzedaż materiałów reklamowo-promocyjnych
- opłata wpisowa na turniej (maksymalna wysokość wpisowego od pary równa cenie licencji jednorazowej dla zawodnika)
WYTYCZNE DOTYCZĄCE REKLAM
- Organizator turnieju jako promotor jest zobowiązany do produkcji wszystkich materiałów reklamowych i sprzętu na boisko.
- Wszystkie reklamy muszą być wykonane z materiałów bezpiecznych dla zawodników i publiczności oraz odpornych na warunki atmosferyczne.
- Reklamy muszą być ustawione wokół boiska głównego. Wokół boisk bocznych rozstawienie reklam nie jest obowiązkowe, ale należy oddzielić boisko od publiczności.
- Reklamy muszą być ustawione maksimum 6 m od linii boiska, a minimum 3 m od linii boiska (podczas zawodów krajowych) lub 5 m (na zawodach międzynarodowych).
- Ustawiając reklamy 5 m od linii boiska optymalna ich liczba to 30 sztuk o wymiarach 3,5x1,0 m.
- Dopuszcza się reklamy obrotowe.
- Drugi plan reklamowy jest na ogół przymocowany do trybun i powinien być ustawiony wyżej, tak aby był widoczny dla telewidzów i publiczności zgromadzonej na trybunach.
- Trzeci plan reklamowy jest ustawiony na trybunach.
- Organizator ma pełne prawo do umieszczenia wszystkich rodzajów reklam wokół boisk głównych, zachowując właściwe odległości od linii bocznych boiska i ustawiając niezbędny sprzęt sportowy zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Flagi należy ustawić w trzecim planie reklamowym, w górnej części trybun. Zaleca się wymiary flag: 2,00x1,40 m. W przypadku zawodów z udziałem zawodników zagranicznych zaleca się umieszczenie flag narodowych tych krajów.
- Balony reklamowe mogą być co najwyżej 4, umieszczone w 4 rogach boiska (dotyczy jednego boiska)
- Umieszczenie reklamy sponsora jest dopuszczalne również na tablicach informacyjnych i tablicach z wynikami poszczególnych spotkań
Post został pochwalony 0 razy
|
|